Twórcy nietypowego kontrolera AlphaSphere od samego początku starali się zbudować wokół swego produktu atmosferę „tajemniczej ekskluzywności”. Dużo energii poświęcono więc na opowiadanie o tym, z jak bardzo unikatowym i rewolucyjnym projektem mamy tutaj do czynienia, spychając jednocześnie na drugi plan konkretne informacje dotyczące zasad jego funkcjonowania. Efektem ubocznym tych działań był fakt, iż gdy do sprzedaży trafiła pierwsza partia tych kontrolerów („limitowana” edycja Elite), potencjalni nabywcy wiedzieli o nich tylko tyle, że są okrągłe i koszmarnie wręcz drogie.
Ponad pół roku temu firma Nu Desine postanowiła jednak zmienić nieco swoje podejście do kwestii marketingu, zapowiadając serię filmów instruktażowych, noszącą tytuł „Zrozumieć AlphaSphere”, mających na celu rozwianie wszelkich wątpliwości dotyczących wspomnianego kontrolera. Niestety, pierwszy z nich zniknął z serwisu Youtube niemal tak szybko jak się w nim pojawił. Teraz jednak powrócił on do życia wraz z trzema towarzyszącymi mu tutorialami, dość szczegółowo wyjaśniającymi zasady działania AlphaSphere.
Wszystkie nowe materiały wskazują wyraźnie, że wspomniany kontroler jest… dokładnie tym na co wyglądał od samego początku, czyli zwykłym zestawem padów podanym w niezwykłej formie. Nie ma tu więc mowy o żadnej unikatowej funkcjonalności, czy możliwościach których próżno szukać u konkurencji. Nie da się jednak ukryć, że niecodzienny wygląd kontrolera może przypaść do gustu osobom, chcącym zabłysnąć czymś nietypowym podczas występów na żywo. Niestety, wspomniana wcześniej wysoka cena (około 3,5 tysiąca za wersję Nexus i ponad 5 tysięcy za Elite) sprawia, że raczej nie ma co myśleć o zastąpieniu nim kontrolerów wyposażonych w bardziej tradycyjne pady. Nie wspominając już o fakcie, iż np. 64 pady kontrolera Push, leżące przed nami w równych rządkach, wydają się dawać znacznie większe możliwości niż 48 padów rozłożonych tak, że użytkownik nie widzi ponad połowy z nich.
Więcej informacji na temat kontrolera Alphasphere znajdziecie na oficjalnej stronie produktu.