Tim Kroker to pochodzący z Niemiec perkusista znany głównie za sprawą współpracy z kultową w pewnych kręgach formacją Front 242. Kilka lat temu zafascynował się on sztuką fingerdrummingu, czyli wykorzystania urządzeń wyposażonych w pady (kontrolerów MIDI, samplerów, etc.) w roli instrumentów perkusyjnych. Po jakimś czasie zaangażował się on w promowanie tej formy tworzenia i wykonywania muzyki elektronicznej, zakładając własny serwis z poradnikami oraz dzieląc się swoją wiedzą na rozmaitych konferencjach i warsztatach muzycznych.
W ubiegłym roku można go było zobaczyć między innymi na berlińskim festiwalu Sample Music Festival, gdzie opowiedział on o swoim podejściu do tematu fingerdrummingu. W trakcie trwającego nieco ponad pół godziny wykładu Kroker podzielił się z zebraną publicznością zarówno swoimi przemyśleniami na temat teoretycznych aspektów tej sztuki (takich jak różne sposoby zapisu utworów czy podejście do ćwiczeń) jak i praktycznymi pomysłami na wykorzystanie padów do tworzenia i wykonywania muzyki. Wszystko to zostało oczywiście ubarwione kilkoma całkiem długimi rutynami, świetnie pokazującymi zarówno umiejętności artysty jak i możliwości instrumentów wyposażonych w pady (cała prezentacja zrealizowana została wokół kontrolera Maschine, jednak wszystkie pomysły przedstawione przez Krokera da się z powodzeniem wykorzystać również podczas pracy z innymi podobnymi użądzeniami).