Mało który gatunek współczesnej muzyki rozrywkowej kładzie tak duży nacisk na rytm jak szeroko pojęta elektroniczna muzyka taneczna. Nie dziwi więc fakt, iż w sieci nieustannie pojawiają się nowe poradniki dotyczące nagrywania, aranżacji i miksowania partii perkusji w utworach tego typu. W dzisiejszym odcinku Weekendowych Inspiracji obejrzymy właśnie taki materiał, będący efektem współpracy pomiędzy szkołą muzyczną Point Blank a Jamesem Wiltshire – brytyjskim producentem muzycznym znanym z grupy Freemasons, mającym na swoim koncie współpracę między innymi z Beyoncé i Kylie Minogue.
Nagranie zostało podzielone na trzy odcinki, przedstawiające różne etapy pracy nad sekcją rytmiczną utworu. Pierwszy z nich koncentruje się na rejestrowaniu dźwięków sprzętowych automatów perkusyjnych, w celu wykorzystania ich później w roli elementów konstrukcyjnych w programie Ableton Live. Na przykładzie dwóch klasycznych modeli (SP-1200 i TR-808) oraz jednego bardziej współczesnego instrumentu (TR-8), James Wiltshire pokazuje nam nie tylko korzyści płynące z wykorzystywania „staroszkolnych” rozwiązań w nowoczesnym studiu nagraniowym, ale też wiążące się z nimi trudności i wyzwania.
Drugi odcinek poradnika skupia się natomiast na pracy w programie Ableton Live, w którym Wiltshire obrabia i aranżuje zarejestrowane wcześniej partie automatów perkusyjnych. W trakcie prezentacji James porusza również kilkukrotnie temat emulowania wykorzystanych wcześniej urządzeń za pomocą wtyczek, oraz pokazuje kilka przydatnych sztuczek, które mogą sprawdzić się nie tylko podczas pracy z bębnami.
W trzecim i zarazem ostatnim odcinku serii Wiltshire nadaje stworzonej przez siebie sekcji rytmicznej ostatnie szlify, wzbogacając ją o rozmaite ozdobniki urozmaicające kompozycje i dopracowując miks, tak by całość brzmiała spójnie.