Weekendowe Inspiracje #140

Ableton PushAbleton Push zaprezentowany został oficjalnie w październiku 2012 roku, czyli mniej więcej trzy lata temu. Początkowo wzbudził on wokół siebie spore zamieszanie, jednak po jakimś czasie jego popularność zaczęła powoli przygasać. Nie zmienia to jednak faktu, że nadal jest to jeden z najciekawszych kontrolerów MIDI zaprojektowanych z myślą o współpracy z programem Ableton Live

W dzisiejszym odcinku Weekendowych Inspiracji obejrzymy trzy ciekawe występy w których wspomniane urządzenie odgrywa główną rolę. Na pierwszy ogień pójdzie rutyna której autorem jest Tony Beatbutcher. Nagranie te stanowi prawdopodobnie pierwszy zarejestrowany przykład wykorzystania aż trzech egzemplarzy Push’a (łącznie 192 pady!) przez jedną osobę. Podczas gdy środkowy egzemplarz posłużył do fingerdrummingu, dwa boczne kontrolowały wirtualne instrumenty.

Kolejnym ciekawym występem na który warto zwrócić uwagę jest wykonany na żywo nietypowy zlepek utworów C.R.E.A.M., In The End i Around the World. Jego autor, Yashar Gasanov, zdołał nie tylko w ciekawy sposób połączyć wspomniane piosenki w jedną spójną całość, ale też nadał powstałej w ten sposób kompozycji własny, unikatowy charakter. Warto też wspomnieć o tym, że do wykonania zniekształconych wokali wykorzystana została dobrze wszystkim znana wtyczka Antares Autotune.

Trzecim nagraniem które dziś obejrzymy jest bardzo przyjemna około-ambientowa improwizacja za którą odpowiedzialny jest Panos Lagdas – pochodzący z Grecji producent muzyczny i realizator dźwięku. Występ ten stanowi świetny dowód na to, że improwizowanie na Push’u nie musi ograniczać się do aktywowania trybu skali i wciskania losowych padów, jak często sugerują przeciwnicy tego typu instrumentów. Muzyka którą usłyszycie w poniższym nagraniu nie jest bowiem wcale przypadkowym zlepkiem nut, lecz efektem działań artysty, który potrafi świadomie realizować własną muzyczną wizję bawiąc się przy tym w najlepsze dźwiękiem.