Roger Linn prezentuje różne techniki gry na Linnstrumencie

Linnstrument trafił do sprzedaży trzy lata temu i dość szybko stał się jednym z najpopularniejszych kontrolerów typu MPE (Multidimensional Polyphonic Expression). Możliwość rozpoznawania ruchu, kąta nachylenia oraz siły uderzenia i nacisku każdego palca z osobna sprawia, iż jest to bardzo ekspresyjny instrument, przewyższający pod tym względem nawet wiele instrumentów akustycznych. Wczoraj na oficjalnym kanale Rogera Linna, twórcy Linnstrumentu, pojawiło się ciekawe nagranie, prezentujące różne techniki gry na wspomnianym kontrolerze.

W trwającym nieco ponad kwadrans materiale Roger pokazuje, w jaki sposób można wykorzystać specyficzne właściwości Linnstrumentu do naśladowania technik i stylów gry charakterystycznych dla bardziej tradycyjnych instrumentów, takich jak skrzypce, saksofon, gitara czy harmonijka ustna. Przy okazji przedstawia on też ciekawe poglądy na temat wpływu kontrolerów MPE na rozwój szeroko pojętej muzyki elektronicznej. Jego zdaniem dzięki swojej ekspresyjności mogą one przyczynić się do częstszego pojawiania się w niej wirtuozerskich popisów pokroju długich solówek charakterystycznych dla takich gatunków jak rock, blues czy jazz. Według Linna obecnie element ten nie pojawia się zbyt często w muzyce elektronicznej, zwłaszcza rozrywkowej, właśnie ze względu na techniczne ograniczenia elektronicznych instrumentów muzycznych, które nie pozwalają artystom na tworzenie interesujących, ekspresyjnych partii solowych.

Więcej informacji na temat kontrolera Linnstrument znajdziecie na oficjalnej stronie Rogera Linna. Warto też zaznaczyć, że w powyższym nagraniu korzystał on z wypuszczonej na rynek kilka miesięcy temu mniejszej (a co za tym idzie – tańszej) wersji instrumentu, noszącej nazwę Linnstrument 128.