Pakiet Ozone firmy iZotope od wielu lat pozostaje jednym z najpopularniejszych zestawów cyfrowych narzędzi do miksu i masteringu. Wczoraj oficjalnie zaprezentowano jego najnowszą edycję, oznaczoną numerem 9.
Najnowsza wersja pakietu Ozone, podobnie jak jej poprzedniczka, skupia się przede wszystkim na rozwoju narzędzi i funkcji skierowanych do osób początkujących i hobbystów. Znajdziemy tu więc między innymi usprawnioną wersję Master Assistant, narzędzia wykorzystującego sztuczną inteligencję do wykonania za nas „wstępnego” masteringu (który oczywiście powinniśmy traktować wyłącznie jako sugestię, gdyż zbytnie ufanie takim zautomatyzowanym narzędziom raczej nie zaprowadzi nas zbyt daleko), nowe narzędzie Master Rebalance, pozwalające w łatwy sposób zwiększać lub zmniejszać głośność wokali, basu lub perkusji w skończonym już utworze (co w teorii mogłoby pozwolić na „naprawianie” niektórych błędów w miksie na etapie masteringu), oraz Low End Focus – proste narzędzie do kształtowania dźwięków w dolnym paśmie.
W Ozone 9 znajdziemy też nowe wersje narzędzi znanych z poprzedniej edycji pakietu, takich jak Tonal Balance Control, Match EQ czy Stereo Imager, usprawnioną komunikację z innymi wtyczkami firmy iZotope oraz możliwość korzystania z poszczególnych modułów jako samodzielnych wtyczek w programie DAW (niestety, dostępną tylko w najdroższej wersji pakietu). Ozone 9 wprowadza też wsparcie dla standardu NKS, dzięki czemu narzędzia wchodzące w skład tego pakietu można łatwo i wygodnie obsłużyć za pomocą kontrolerów firmy Native Instruments. Producent zapewnia też, że nowy Ozone działa szybciej i stabilniej niż poprzednia wersja oraz stanowi mniejsze obciążenie dla komputera.
Pakiet Ozone 9 dostępny jest w trzech wersjach, Elements, Standard i Advanced, kosztujących odpowiednio 129, 249 i 499 USD i różniących się między sobą liczbą i rodzajem wbudowanych narzędzi i funkcji. Więcej informacji na ich temat znajdziecie na oficjalnej stronie firmy iZotope.