Glasys i Perc, czyli finger drumming na akustycznej perkusji

Glasys to pochodzący z Izraela artysta, który często łączy grę na klawiszach z finger drummingiem. Niedawno opublikował on ciekawe nagranie, w którym zamiast korzystać z perkusyjnych sampli czy wirtualnych instrumentów używa on kontrolera MIDI do sterowania grającym na akustycznych bębnach robo-perkusistą polskiej firmy Polyend.

Perc, bo taką nazwę nosi wspomniane urządzenie, wyposażony jest w ramiona z hikorowymi bijakami, za pomocą których może uderzać w podstawione mu instrumenty perkusyjne (lub dowolne inne przedmioty, jeśli ktoś ma ochotę na eksperymenty). Jego podstawowym zadaniem jest wystukiwanie rytmów zaprogramowanych za pomocą sekwencera (jest on w stanie poradzić sobie nawet z tempem rzędu 1200 BPM i precyzyjnie kontroluje siłę uderzenia, dzięki czemu może zagrać rytmy praktycznie nieosiągalne dla człowieka), jednak nic nie stoi na przeszkodzie by sterować nim „na żywo” za pomocą kontrolera MIDI. Tak właśnie wykorzystał go Glasys, dzięki czemu mógł on jedną ręką grać jednocześnie linię basu i rytm na akustycznym zestawie perkusyjnym, podczas gdy druga obsługiwała syntezator Prophet XL. W ten sposób był on w stanie wykonać swój nowy utwór „Acceptance” na żywo, nie korzystając z sekwencera, loopera ani nagranych wcześniej dodatkowych ścieżek.

„Acceptance” pochodzi z nowego albumu Glasysa, którego premiera odbędzie się w tym roku. Więcej informacji na temat twórczości tego artysty znajdziecie na jego oficjalnej stronie internetowej. Więcej informacji na temat Perc znajdziecie zaś w tym artykule oraz na oficjalnej stronie firmy Polyend.