Firma Livid Instruments w trakcie tworzenia kontrolera Alias 8 miała jedno proste założenie: powrót do początków branży w których urządzenia te były prostymi zestawami gałek, guzików i suwaków. Cel ten został w pełni zrealizowany a efekt przypominał pomniejszoną wersję klasycznego studyjnego miksera z ośmioma kanałami i jednym „heblem”. Po raz kolejny okazuje się jednak, że kontroleryzm jest dziedziną sztuki skupiającą wokół siebie ludzi których główną cechą charakteru jest kreatywność i niemożliwa do zatrzymania chęć łamania schematów. Jedną z takich osób okazał się producent Kendall Clark który opracował zaskakująco proste mapowanie MIDI pozwalające na granie Live Act’ów za pomocą kontrolera Alias 8.
Co ciekawe, cały Live Set nie korzysta z bardziej skomplikowanych „wspomagaczy” jak choćby Max for Live czy Remote Script. Wszystko opiera się tylko i wyłącznie na mapowaniu MIDI wewnątrz programu Ableton Live. Nawet jeśli nie posiadamy kontrolera Alias 8 warto przyjrzeć się temu co stworzył Kendall Clark, gdyż w jego pracy można znaleźć kilka ciekawych patentów które można z łatwością przenieść na inny, bardziej popularny w naszym kraju model kontrolera.
Live Set przedstawiony w powyższym nagraniu można pobrać za darmo ze strony: http://blog.lividinstruments.com/2012/12/28/alias-8-demo-with-kendall-clark/