Firma Ableton znana jest głównie za sprawą oprogramowania Ableton Live, będącego obecnie jednym z najpopularniejszych programów typu DAW. Gdy kilka lat temu świat niespodziewanie obiegła wieść, iż już niedługo niemiecki gigant wejdzie z przytupem również na rynek hardware, zwolennicy firmy nie ukrywali zaskoczenia ale też radości. Teraz okazało się jednak, że nagłe pojawienie się Push’a nie było wcale najbardziej zaskakującym ruchem ze strony firmy Ableton. Okazuje się bowiem, że twórcy Live’a mają również ambicję by zaistnieć na rynku literackim.
W katalogu produktów firmy pojawiła się dziś bowiem pierwsza książka. Nosi ona nieco przydługi tytuł Making Music – 74 Creative Strategies for Electronic Music Producers a jej autorem jest Dennis DeSantis, muzykolog (stopień naukowy doktora na wydziale kompozycji w Eastman School of Music oraz inne osiągnięcia naukowe na Yale i Western Michigan University), kompozytor, instrumentalista i edukator od dłuższego czasu związany z firmą Ableton. DeSantis zaznacza jednak, że mimo iż odniesienia do Live pojawiają się w jego książce całkiem często, to jednak nie należy jej traktować jako poradnika dla osób korzystających z tego programu, a raczej jako ogólny zbiór porad dla twórców muzyki elektronicznej, który można przypasować do każdego rodzaju software i hardware.
Książka ma długość 340 stron, została wydana w całkiem nieźle prezentującej się twardej oprawie i wyceniona na 25 euro, jednak wszystko wskazuje na to, że już niedługo do sprzedaży trafią również jej znacznie tańsze, cyfrowe egzemplarze (jak na razie oficjalnie zapowiedziano je w elektronicznych księgarniach firm Amazon i Apple). Osoby zainteresowane jej zakupem mogą wcześniej przeczytać trzy obszerne rozdziały, opublikowane przez wydawcę na oficjalnej stronie książki.